Sloop en herhuisvesting

Wij willen graag dat onze woningen bij deze tijd passen. Daarom vernieuwen wij wijken en onderhouden wij onze woningen. Soms betekent dat ook dat wij woningen moeten slopen.

Veel gevraagd over Sloop en herhuisvesting

Mijn woning wordt gesloopt. Heb ik recht op een vergoeding?

Algemeen

Je hebt recht op een een verhuiskostenvergoeding. Dit is in de wet bepaald. Meer informatie vind je op de website van de rijksoverheid.

Wanneer ontvang ik bericht over het slopen van mijn woning?

Algemeen

Je krijgt hierover een brief. Deze brief ontvang je ongeveer 1,5 jaar voordat we gaan slopen. Vaak sturen we de brief zelfs eerder.

Mijn woning wordt gesloopt. Hoe lang kan ik hier nog blijven wonen?

Algemeen

Je ontvangt van ons een sociaal plan. Hierin staat hoe lang je in je woning kunt blijven wonen.

Mijn woning wordt gesloopt. Krijg ik voorrang bij het vinden van een nieuwe woning?

Algemeen

Je ontvangt van ons een sociaal plan. Je krijgt dan ook urgentie. Hiermee heb je voorrang op alle andere mensen die een woning zoeken. Hebben meerdere mensen met urgentie op dezelfde woning gereageerd? Dan kijken we naar wie de langste woonduur heeft.

Waar stel ik mijn vragen over de sloop van mijn woning?

Algemeen

Je kunt terecht bij de projectleider sociaal. Neem hiervoor contact op met ons via het contactformulier.

Mijn woning wordt gesloopt. Helpen jullie mij met het vinden van een nieuwe woning?

Algemeen

Je mag zelf reageren op ons woningaanbod. Wij helpen graag als je hierbij hulp nodig hebt.

Waarom slopen jullie bepaalde woningen?

Algemeen

Soms is een woning te oud om te renoveren. We besluiten dan om de woning te slopen. Vaak komt hier een nieuwbouwwoning voor terug.