Gepland onderhoud

Iedere woning heeft onderhoud nodig zodat je prettig blijft wonen. Zoals het schilderen van de buitenkant van je woning of onderhoud aan je dak. We plannen dit al ver van tevoren. Sommige dingen doen we elk jaar, andere dingen minder vaak.

Veel gevraagd over Gepland onderhoud

Wanneer voeren jullie gepland onderhoud uit?

Algemeen

Je krijgt een brief als we iets aan jouw woning gaan verbeteren of onderhouden. In de brief staat wat we gaan doen en wanneer we het gaan doen. Moeten we bij je in huis zijn? Dan spreken we hiervoor een datum en tijd met je af. Je mag hierover altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

Wat houdt gepland onderhoud in?

Algemeen

Door onderhoud blijven onze huurwoningen netjes. Dit noemen we gepland onderhoud. We plannen dit al ver van tevoren. Sommige dingen doen we elk jaar, andere dingen minder vaak. Gepland onderhoud is bijvoorbeeld: 

  • de buitenkant van de woning schilderen;
  • het dak en de gevel onderhouden;
  • nieuwe keuken, badkamer of wc plaatsen;
  • onderhoud aan de liften;
  • onderhoud aan de ventilatiesystemen.

Wanneer wordt mijn keuken, badkamer of toilet vervangen?

Algemeen

Een keuken vervangen wij na ongeveer 23 jaar. Een badkamer of toilet vervangen wij na ongeveer 35 jaar.

Alleen als de keuken, badkamer of toilet heel erg stuk is vervangen wij deze eerder. Ben je van mening dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Dan komen wij langs om dit te beoordelen.

Regelen jullie vervangende woonruimte wanneer jullie onderhoud aan mijn woning uitvoeren?

Algemeen

Dit is niet nodig. Je kan in de woning blijven wonen tijdens de werkzaamheden. Is dit om gezondheidsredenen niet mogelijk? Dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Kan ik dubbel glas in mijn woning krijgen?

Algemeen

Alleen als we je huis verduurzamen worden er energiebesparende maatregelen genomen. Je krijgt een brief als jouw woning aan de beurt is. Heb je nog geen brief ontvangen? Dan weten wij nog niet wanneer jouw woning aan de beurt is. We proberen de brief 1 jaar voor de start te sturen.

Ik ben niet aanwezig als jullie onderhoud aan mijn woning uitvoeren. Wat nu?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier. De projectleider onderhoud kijkt met je naar de mogelijkheden.

Ik wil niet dat er onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd. Waar meld ik dit?

Algemeen

Neem hierover contact met ons op via het contactformulier. De projectleider onderhoud kijkt met je naar een oplossing.

Ik ben ontevreden over de kwaliteit van het onderhoud. Waar meld ik dit?

Algemeen

Geef dit aan bij de projectleider onderhoud die bij dit project betrokken is.

Wanneer vervangen jullie mijn cv-ketel?

Algemeen

Je cv-ketel vervangen wij als deze ongeveer 18 jaar oud is.

Je krijgt een brief als we iets aan jouw woning gaan verbeteren of onderhouden. In de brief staat wat we gaan doen en wanneer we het gaan doen. Moeten we bij je in huis zijn? Dan spreken we hiervoor een datum en tijd met je af. Je mag hierover altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

Wat is het verschil tussen onderhoud en renovatie?

Algemeen

Met onderhoud houden we de woning in goede staat. Onderhoud gebeurt steeds weer in dezelfde volgorde. Met renovatie brengen we de woning in één keer naar een beter niveau.

Wanneer schilderen jullie mijn woning?

Algemeen

Je krijgt een brief als we iets aan jouw woning gaan verbeteren of onderhouden. In de brief staat wat we gaan doen en wanneer we het gaan doen. Moeten we bij je in huis zijn? Dan spreken we hiervoor een datum en tijd met je af. Je mag hierover altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

Ik heb last van de onderhoudswerkzaamheden. Waar meld ik dit?

Algemeen

Heb je last van de onderhoudswerkzaamheden? Geef dit aan ons door via het contactformulier. Wij kijken dan samen met je naar de situatie.