Huurachterstand

Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen of dreigt er een achterstand te ontstaan? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Wij denken graag met u mee en zoeken samen met u naar een oplossing. Bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling. U betaalt dan de huur in een aantal vastgestelde termijnen. Vraag een regeling aan via het formulier betalingsregeling of neem telefonisch contact met ons op.

Betaalt u uw huur niet op tijd?
Dan ontvangt u een herinnering. Hierin staat hoe hoog uw huurachterstand is en wanneer de huur bij ons binnen moet zijn. Maar ook dat u contact met ons op kan nemen om samen naar een passende oplossing te zoeken voor uw betalingsproblemen. Soms sturen we u een sms'je met de vraag contact op te nemen.

Betaalt u niet en neemt u geen contact met ons op? Dan geven wij de volledige vordering ter incasso aan de deurwaarder.

Een deurwaarder betekent hoge extra kosten
De deurwaarder stuurt u een laatste aanmaning. Hierin brengt hij de huurschuld en ook de bijkomende incassokosten bij u in rekening. De incassokosten kunnen oplopen tot 15% van de huurschuld met een minimum van € 40,- plus de BTW.

Betaalt u binnen de gestelde termijn? Dan vervallen de extra kosten. 
Betaalt u niet? Dan start de deurwaarder een procedure. Hieraan zijn voor u aanzienlijke extra kosten verbonden.