Veelgestelde vragen


  • Hoe kan ik mijn huur betalen?

    Als u een woning van ons huurt, dient u ervoor te zorgen dat de huur uiterlijk de eerste van de maand op onze rekening is bijgeschreven. U kunt de huur via een periodieke overboeking, automatische incasso of iDEAL betalen. Meer informatie vindt u op de pagina Huur betalen.

  • Wat is huurtoeslag?

    Als uw huur te hoog is voor uw inkomen, dan komt u misschien in aanmerking voor huurtoeslag. Huurtoeslag is een bijdrage van de overheid voor de huur van uw woning. De huurtoeslag wordt uitbetaald door de Belastingdienst als maandelijks voorschot en u krijgt achteraf een eindafrekening. Meer informatie is te vinden op de pagina Huurtoeslag.

  • Wanneer kom ik in aanmerking voor huurtoeslag?

    Huurtoeslag vraagt u aan bij de Belastingdienst. Kijk op toeslagen.nl of bel 0800 0543. Meer informatie vindt u op de pagina Huurtoeslag.

  • Wat moet ik doen bij huurachterstand?

    Kunt u door omstandigheden de huur niet tijdig betalen of dreigt er een achterstand te ontstaan, dan raden wij u aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met één van onze medewerkers, via telefoonnummer 088-61 62 0000. Samen zoeken wij dan met u naar een oplossing. Meer informatie vindt u ook bij huurachterstand.

  • Hoe is de huurprijs opgebouwd?

    Een huur is samengesteld uit een netto huur, servicekosten en fondsen. U kunt als huurder uw persoonlijke huurprijsoverzicht bekijken door in te loggen bij Mijn Woonconcept en te kijken bij 'Mijn huurcontract'. Meer informatie is te vinden op de pagina opbouw huurprijs.

  • Wat zijn servicekosten?

    Servicekosten zijn kosten die u als huurder op grond van de huurovereenkomst bovenop de (kale) huurprijs betaalt. Voor dat geld leveren wij bepaalde diensten aan u. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld de levering van gas, water en elektriciteit of het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten zoals het trappenhuis en toegangen tot bergingen.

    Meer informatie kunt u vinden op de pagina Servicekosten.

  • Mijn geld is bijna op, kan ik de huur iets later betalen?

    Kunt u door omstandigheden de huur niet tijdig betalen of dreigt er een achterstand te ontstaan, dan raden wij u aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via het formulier betalingsregeling. Meer informatie vindt u ook bij huurachterstand.

  • Hoe kan ik mijn gewijzigde rekeningnummer doorgeven?

    De gemakkelijkste betalingswijze is via automatische incasso. Hiermee machtigt u Woonconcept om het huurbedrag elke eerste van de maand van uw bankrekening af te schrijven. Zo heeft u er geen omkijken meer naar.

    Maakt u gebruik van automatische incasso en is uw rekeningnummer gewijzigd, dan kunt u via dit formulier een nieuwe machtigingskaart aanvragen.

  • Hoeveel punten heeft mijn woning?

    De kwaliteit van een sociale huurwoning (woning met een huurprijs tot € 710,68) wordt in punten uitgedrukt. Elk onderdeel, bijvoorbeeld oppervlakte, woonomgeving en energielabel krijgt punten op basis van een aantal criteria. Hoe meer punten, hoe hoger de maximale huurprijs.

    Meer informatie over de punten van uw woning kunt u vinden op de pagina Punten van uw woning

Terug naar overzicht